Juodoji žaidimu industrijos puse
Puslapis Nr.:2 Cia

Po truputi aiškeja ir juodosios žaidimu industrijos puses: ilgos darbo valandos, nesveikai reiklus vadybininkai, baimes kultura. Ir taip kalba ne vienas.

News.com savo žiniose mini Džo Startifa (Joe Startiff), kuris kaltina Electronic Arts tuo, kad šios kompanijos politika beveik primygtinai reikalauja gyventi biure.

Džo viršininkas pakabino neonini užraša „Atidaryta 7 dienas“ ir dažnai siuntinejo darbuotojams elektroninius laiškus, kuriuose rašoma, jog „nori juos matyti darbe ir savaitgali“. Startifas dirbo programines irangos kureju vienoje iš Electronic Arts studiju, beveik pusantru metu, kol galu gale buvo atleistas. Sakytume kerštas, taciau...

Startifas sako, jog pagrindine atleidimo priežastis buvo tai, kad jis atsisake dirbti 80 valandu per savaite. „Tu negali tiek laiko dirbti ir likti protiškai sveikas“: sake Startifas. „To tikrai per daug.“

Brutaliai ilgos darbo valandos nera naujiena programines irangos versle. Programuotojai yra priprate prie trumpu terminu ir dažnai dirba padidintu tempu. Pavyzdžiui lietuviai žaidimu kurejai Ivolgamus sako, jog kartais dirbdavo po keliolika valandu per para, nes reikejo baigti žaidima.

Electronic Arts bei kitu leideju darbuotojai nusprende nebetyleti. Jie sako, jog žaidimu industrija perženge riba ir reikalauja pakeisti savo požiuri i darbuotojus.

Keletas buvusiu Electronic Arts darbuotoju nusprende paduoti savo buvusius darbdavius i teisma ir reikalauja išmoketi algas už dirbtus viršvalandžius. Nenuostabu, kad butent EA darbuotojai nusprende prisiteisti pinigu – EA turtingiausia iš galingiausia pasaulio žaidimu leideja, todel blaiviai mastant koki milijona ar du gali sumoketi tam, kad nuramintu kažkokius reksnius. Visgi EA pasiduoti neketina.

EA atsisake komentuoti ši ieškini ir iš karto nekomentavo ne vieno specifinio ieškinio punkto. „Budami industrijos lyderiais, EA skiria daug demesio problemoms susijusioms su kurejais,“ – skelbiama kompanijos atsakyme CNET News. „Kiekvienas žaidimu studijos darbuotojas žino, kiek darbo reikia skirti baigiamiesiems žaidimo kurimo darbams. Tai nera unikalus EA reiškinys. EA ištikima savo klientams ir darbuotojams. Mes darysime viska ka tik galime, jog EA liktu puikia kompanija darbui.“

EA nera vienintele kompanija, kuri kaltinama varginanciomis darbo salygomis ir reikalavimais. Kurejas dirbantis Atari studijai, savo elektroniame laiške sako, jog daugelis studiju vercia dirbti daugiau nei 50 valandu per savaite. „Kai tai prasideda, tai nesustoja, kol žaidimas nebuna išleidžiamas i prekyba. Vidutiniškai du metus,“ – rašo kurejas norintis išlikti anonimu. „Ir tai nera viskas. Pradedi dirbti 50 valandu per savaite, paskui 60, 70, 80...jie nenori, kad žmones turetu gyvenima ar šeima.“