GTA: SA sekme - industrija subrendo?
Puslapis Nr.:2 Cia

„Ispudinga Grand Theft Auto: San Andreas komercine sekeme tesiasi ir tai nera vien dideli skaiciai. Žaidimai, kaip pramogu industrijos dalis, jau pasieke savo brandumo stadija ir toliau sparciais vystysis.“: sako rinkos analitikas Robas Fahey, savo komentaruose tinklapiui Gamesindustry.

Žaidimu versle besisukantys žmones, didžiuodamiesi, jau seniai lyginama šia sriti su muzikos ir kino industrijomis. Žinoma tik tada, kai tai patogu ir viskas skendi teigiamoje šviesoje. Jau kelis metus žmones pateikia „aštrius“ skaicius, kurie vienareikšmiškai skelbia, jog žaidimai savo pajamomis lenkia konkurentus: muzika ir kina. Praleidžiami tie faktai, kad kino pajamas sudaro ir bilietu pardavimai ir DVD/video kaseciu prekuybos bei nuomos pajamos. Pastaruoju metu statistika iškraipoma kiek mažiau, nes žaidimai iš tiesu sparciai vejasi konkurentus, nes stulbinamas žaidimu pardavimo augimo tempas išlieka jau kelis metus.

Palyginimai nera susije vien su konkreciomis pinigu sumomis. Žaidimu industrijos augima galima palyginti su vaiku, kuris pirštu rodo savo vyresniems broliams ir seserims i savo augimo tempus, tam, kad pastarieji pradeju su juo elgtis pagarbiau, tarsi, su suaugusiu žmogumi, kuris greitai viskuo jiems prilygs. Žiurint iš šios perspektyvos, žaidimams dar reikia šiek tiek paaugti. Ypac kurybine ir menine prasmemis, taciau svarbiausias dalykas yra žmoniu požiuris i žaidimus, kuri palieciau savo komentaruose „Visa (beveik) tiesa apie žaidimus“ , nes bendra žmoniu smaprata apie žaidimus galima apibudinti vienu žodžiu: „Nerimta“. Filmai ir muzika ši sindroma jau išsigyde ir jokie gincai napades mums pakeisti tokio žmoniu nusistatymo. Tiesiog reikia laiko ir didžiulio idustrijos darbo, kad tai pasikeistu.

Prieš pora savaiciu mums buvo pateiktas pavyzdys, geriausiai nušvieciantis kelia, kuriuo teks eiti. Tas faktas, jog Grand Theft Auto: San Andreas pardavimai užtemde visu kitu žaidimu pardavimus, yra svarbus tik žaidimu industrijai. Svarbus tas faktas, jog trecioje pagal dydi pasaulio rinkoje – Didžiojoje Britanijoje – jo pajamos beveik pagerino šios šalies kino pajamu rekorda (filmas Haris Poteris ir Azkabano Kalinys). Pridekime žiniasklaidos demesi ir ivariu visuomenes sluoksniu susidomejima šiuo žaidimu, kuris galejo prilygti tik naujo filmo premjeros sukeltam šurmuliui, ir suprasime, jog tai kur kas geresnis irodymas, kokie svarbus tampa žaidimai. Taip akivaizdžiai to neparodo net ir visas kalnas ispudingu skaiciu.

Žaidimo starto metu, Anglijoje visi kalbejo apie San Andreas. Pradedant nuo žmoniu parduotuvese ir baigiant klerkais biuruose, ir netgi vaikai parkuose, nors jie per jauni, kad žaisti ši žaidima. Anglija skiriasi nuo Lietuvos tuo, kad cia, pas mus apie naujausia GTA kalbejo tik paskutinieji mano pamineti žaidejai, taciau tai – kita tema. Apie ji kalbejo radijo stociu didžejai, TV laidu vedantieji, ji komentavo dienrašciai, ir net žmones, kurie daugiu daugiausiai žaidžia karta per metus, irgi pasigavo šia euforine busena.